We hebben immers vakantie

15 september 2021 - San Martín del Camino, Spanje

De 1e 26 km zitten erop. Vanochtend om 6.30 vertrokken uit Leon en om 13.33 bij San Martin del Camino aangekomen. Gedurende de wandeling was het vooral bewolkt, op het moment van schrijven schijnt vollop de zon.

Door de wolken was de zonsopkomst niet fantastisch. Maar het zorgde wel voor een heerlijke wandel temperatuur. Al lopend was het warm, zodra je langer dan 15 min stil zat (bij wind 10 min) werd het koud. De weg is erg goed aangegeven met pijlen en schelpen. Al hoeven we niet op te letten, we kunnen gewoon de rugzak voor ons volgen. Ik verbaas me er over hoeveel mensen nu de camino lopen. Goed opletten om elke dag een slaapplek te reserveren dus.

Zeker ook omdat een aantal hostels dicht zijn door corona. Dit is tevens de reden dat we vandaag 26 km hebben gelopen ipv de geplande 20. Voordeel is dan weer dat we morgen 5 km minder hoeven te lopen. Dus morgen een soort van rustdag. We hebben immers vakantie :)

Qua uitzicht is het nog niet echt denderend. De eerste 10 km waren door de stad, daarna was het alsmaar rechtdoor langs een n-weg. Morgen volgen we deze weg nog een stuk, daarna zouden we echt in de natuur moeten lopen. Dan komen dus pas de echte mooie foto's.

(Clifhanger, goed hé?)

1. Jaap van Tilburg:
    15 september 2021
    De kop is er af. Zet em op!
  2. Gerdien:
    15 september 2021
    Knap gedaan! Wat betreft de omgeving: het wordt steeds mooier, echt waar! Succes en liefs !
  3. Ceciel:
    15 september 2021
    mooi! het begin is er, nu alleen nog maar mooie vergezichten
  4. Michiel:
    15 september 2021
    Wat fijn dat de start is gemaakt! Je kan het! En vergeet vooral niet te genieten :)
  5. Bertus en klarie lievers:
    15 september 2021
    Hoi Yvonne ,wat fijn dat de kop ervan af is. Veel plezier en houd moed!!!
  6. Dineke:
    Je bent op weg 👍
  7. Jan en Sary:
    16 september 2021
    In een ver verleden liepen wij ook 20 km per dag maar dan in Limburg en zonder volle
    bepakking.
  8. Wil:
    16 september 2021
    Erg leuk om je stukjes te lezen. Je kunt altijd nog gaan schrijven voor je brood hoor, leuke stijl. Heel fijne reis, samen met je vriendin. Groetjes ook