Veilig thuis

6 oktober 2021 - Deventer, Nederland

Hier heel kort deel 2 van de reis. Gisterochtend kregen we bericht van de verzekering dat er een huur auto klaar stond als vervangend vervoer. Het enige was dat de auto 123 km verderop stond. 123 km naar het zuiden wel te verstaan. Dus moesten we 2 uur in de taxi naar bordeaux, om daar in de huur auto te stappen en weer terug naar het noorden te rijden. (Met een korte stop bij de garage om meer spullen op te halen).

De huur auto was een gloednieuwe SEAT. Eén met adaptieve cruisecontrole. Dat betekent dat de auto zelf ziet of er een andere auto voor je rijdt en wat de afstand tot die auto is. En dan ook op het juiste moment remt. Als die andere auto harder gaat rijden of van laan wisselt dan trekt de auto zelf op tot de gewenste snelheid. Ook kon je niet over de lijnen heen zonder een knipperlicht aan. De auto stuurde je gewoon terug je eigen laan op.

Gezien de auto een automaat was deden we niets anders dan een klein beetje bij sturen en optijd van rijbaan te verwisselen voor de flow van het rijden.

Daarnaast was de auto heel stil, zaten er goede speakers in en had hij een grote tank. Door af en toe een korte sanitaire stop te doen en van bestuurder te wisselen konden we gisteren dus flink door rijden.

Met 2 files onderweg kwamen we om 23.45 vrij moe aan in Nijmegen. Daar stond Michiel op mij te wachten om me mee te nemen naar Deventer. En rond half 1 was ik weer thuis. Heerlijk slapen in eigen bedje.

Bedankt voor het meeleven allemaal! Super leuk om al jullie reacties te lezen. Dit is de laatste blog over Santiago :). Misschien dat er ooit nog iets komt over een volgende reis, wie weet.

1. Gerdien:
    6 oktober 2021
    Dankjewel voor je leuke blog en prachtige foto 's! Liefs van mama
  2. Liesbeth Hobelman:
    Zozo, lekker thuis!
    En nu maar genieten van de welverdiende rust.
    Bedankt voor je gezellige verhalen en mooie foto's.
  3. Bertus en klarie lievers:
    6 oktober 2021
    Velig thuis.nu lekker nagenieten v an je belevenissen.
    Dank voor het meebeleven van je verhalen.
  4. Gerry Huinink:
    6 oktober 2021
    Nou zeg, jullie hebben heel wat meegemaakt. Dank voor je prachtige verhalen! Ik vind het een hele prestatie om zo'n avontuur te beginnen en vol te houden tot het eind.
  5. Jan Lievers:
    6 oktober 2021
    Ik heb genoten van jouw verhalenFijn dat je weer thuis bent en nu afkicken én nagenieten van dit mooie avontuur.Tot de volgende blog??
  6. Wessel:
    6 oktober 2021
    "Men gaat op reis om thuis te komen.'

Godfried Bomans

Dank voor je pelgrimsverhalen.
  7. Greta Lievers:
    7 oktober 2021
    Genoten van je verhalen en de prachtige foto’s.
    Samen nagenieten met Michiel.🙋
  8. Henny Boender:
    7 oktober 2021
    Fijn om weer thuis te zijn na al deze belevenissen!
    Het was genieten om je verhalen te lezen, echt mooi om te lezen, leuk hoor.
    Nu bijkomen van alles, wat je hebt meegemaakt, want de terugreis verliep niet zoals jullie hadden bedacht,maar het kwam uiteindelijk goed.