Royal National Park en Q&A

18 mei 2016 - Wollongong, Australië

Hallo lieve mensen,

De tijd vliegt! Volgende week moet ik 4 dingen inleveren en heb ik mijn laatste colleges. Daarna heb ik 3 weken vrij, 4 tentamens en 2 dagen na mijn laatste examen ga ik alweer naar huis! Vanwege de drukte heb ik niet zo veel buiten school kunnen doen.... Nou ja, ik heb vooral dingen gedaan die minder tijd kosten, zoals films!
Binnen IH hebben we een tv-room met een grote tv, 5 banken, zitzakken, dekens, kussens en internet van de uni! De ideale combinatie om films te streamen. Deze kamer kan je reserveren via facebook om dubbele boekingen te voorkomen. Onze film-marathon (over verschillende dagen uitgespreid) begon toen mensen erachter kwamen dat ik nog nooit Starwars had gezien (geen enkele). Dat kon natuurlijk niet zo blijven, dus hebben we Starwars IV, V, VI en VII gekeken. De prequels moeten nog, maar daar zijn mensen toch minder enthousiast voor.
Voor en na het kijken praat je natuurlijk over films en komen er nog meer goede suggesties naar boven. Voor je het weet spendeer 6 uur per week aan het kijken van films....

Om al dat bankhangen toch een beetje goed te maken ben ik naar het Royal National Park geweest. Dit is het 2 na oudste nationale park ter wereld (Yellow Stone in Amerika was 2 dagen eerder). De trip werd georganiseerd door de universiteit en was speciaal voor uitwisselingsstudenten. Ik ging met een vriendin van Hillsong, Charlene.
We begonnen onze trip met kanovaren. We kregen van te voren nauwelijks uitleg en Charlene had nog nooit kano gevaren (net als de meeste anderen). Dus terwijl we op het water waren legde ik de basis vaardigheden uit, hoe hou je een peddel vast, hoe stuur je etc. Gelukkig hadden we 2,5 uur om te varen dus hebben we het lekker rustig aangedaan. Bovendien werd de revier op een gegeven moment geblokt door rotsblokken waardoor we niet verder konden. Voordat we terug gingen maakten we nog even een uitstapje op het vaste land om de rotsblokken te inspecteren. Aanmeren bleek echter een hele kunst, gelukkig werden we geholpen door onze groepsgenoten die ons op het droge trokken. Na even rondgelopen te hebben werden we geconfronteerd met het wegvaren. Om bij de grote rotsblokken te komen moest je namelijk om kleine rotsblokken zigzaggen. Plotseling was het heel goed zichtbaar wie ervaring hadden met kanoën en wie niet. Het was hilarisch om te zien hoe sommige koppels links gingen als ze rechts moesten gaan, niet wisten hoe ze achteruit moesten varen en vast zaten omdat ze niet genoeg vaart maakten.
Nadat iedereen uiteindelijk veilig terug was hadden we een Australische BBQ. Tijdens de lunch kwam ik erachter dat onze gids 2,5 jaar in Nederland heeft gewoond en Nederlands kon spreken! (met een ongelooflijk Engels accent). De rest van de trip zei hij random nederlandse woorden tegen mij die hij zich nog kon herinneren. En hoe reageer je als iemand opeens tegen je roept: appel! hoe gaat het? strand!
Na de lunch konden we kiezen uit een wandeling naar een waterval of op het strand uitrusten. Het stand was het mooiste strand dat ik tot nu toe in Australië heb gezien. En dat zegt wat! Om bij dit strand te komen moet je door een stuk bos lopen en dan zie je opeens tussen de bomen door het strand liggen. Echt prachtig.
De wandeling naar de waterval was ook prachtig. We liepen over kliffen, langs de rivier en door de bush, Australische natuur is heel divers!
Ik kan de foto's van harte aanraden, al is het nooit zo mooi als in het echt ;)

Verder merkte ik dat ik wat vragen had gekregen in de reacties en dat ik die nog nooit had beantwoord. Dus ik ben alle reacties afgegaan en heb al jullie vragen opgeschreven. (Mijn hart werd helemaal warm toen ik al jullie lieve en bemoedigende woorden nog een keer las, bedankt allemaal!)

Hier komen dan de vragen en de antwoorden:
Q: Doe je ook nog wat aan je studie?
A: Op dit moment helaas wel. Volgende week 4 deadlines, daarna 2 tripjes om weer te ontspannen en dan 3 weken hard leren voor de tentamens!

Q: Waarom niet breien?
A: Omdat mijn moeder niet hier is om mij te helpen als ik een fout heb gemaakt. En dan heb je opeens 12 steken in plaats van 10.

Q: Heb je een slabbertje in de college zaal gedragen?
A: Nee, want niemand studeert psychologie hier, dus ik was veilig in de college zaal. Bovendien zag het er niet heel charmant uit.

Q: Hou je een dagboek bij
A: Momenteel functioneert mijn blog als mijn dagboek. Al mijn avonturen gaan hierin!

Q: Is de hagelslag al op?
A: Nee hij is half leeg, en daarvan heb ik misschien 1/3 gegeten. Aan het ontbijt zorg ik er namelijk voor dat zoveel mogelijk mensen het proberen.

Q: Wat voor kleur wordt je labrador?
A: Geel met pimpelpaarse stipjes.

Mochten er nog vragen onbeantwoord blijven, stel ze in de reacties beneden en wie weet beantwoord ik ze wel ;)

Bedankt voor het lezen, en tot de volgende keer!
Yvonne

1. Rik Lievers:
    18 mei 2016
    Mooie foto's! 6 uur per week tv kijken....... dat is wel heeeeel ernstig!
  2. Wil:
    Prachtige fotos Yvonnei
  3. Gerry Huinink:
    18 mei 2016
    Prachtige foto's! Geweldig dat jij dit allemaal 'live' hebt gezien.
  4. Gerdien:
    19 mei 2016
    De tijd vliegt! Wat een prachtig park! Geniet nog van de prachtige kleuren en stranden!
    Liefs mama
  5. Greta:
    22 mei 2016
    Lieve Yvonne, leer en geniet, prachtige foto,s en genoten van je avonturen!
  6. Michiel:
    24 mei 2016
    Schat wat maak je daar toch een mooie tijd mee!
    Prachtige natuur, leuke mensen het is je allemaal zo erg gegund :)
    Keer op keer lees ik alles weer met plezier en kijk ik alle foto's en filmpjes wel 5 á 6 keer!
    Ik kan het alleen niet laten om je erop te wijzen dat het pak hagelslag half vol is en niet half leeg haha! :)
    Nog even en dan ben je weer terug! Ik weet dat ik niet kan wachten. Nu nog heel veel succes met de laatste lootjes en geniet nog even van de mooie tijd daar. Voor je het weet is het 28 Juni en wachten wij alweer op je op Schiphol <3