Dag 3 van lopen

17 september 2021 - Santa Catalina de Somoza, Spanje

Gisteren hebben we het rustig aan gedaan. 13 kilometer gelopen, wasjes gedraaid en zelfs voldoende energie over om het dorpje te bekijken. Dat het dorpje 4 straten was en doodstil maakt niet uit.

Vandaag hebben we er 20 km op zitten. Om 5.15 ging de wekker en om 6.00 waren we aan het lopen. Een prachtige zonsopgang gezien en om 8.00 in een barrtje ontbeten met hele grote croissants.

De bevolking is echt super vriendelijk. Iedereen wenst je een fijne camino en sommigen stoppen ook voor een praatje. Een enkeling heeft zich zelfs toegewijd om een winkeltje op een afgelegen plek te beginnen. Ze hebben dan alles wat je als pelgrim nodig hebt (fruit, water, schelpen, koolhydraten, toilet, etc.). Je geeft dan wat je kwijt kunt. Anderen komen je speciaal achterna om fuit uit eigen boomgaard aan te bieden. Vriendelijkheid zit in kleine gebaren.

Het eten in hostels gaat tot nu toe samen. Dat is het moment om andere pelgrims te ontmoeten en gezellig te praten. Nu we een aantal dagen onderweg zijn begin je ook mensen opnieuw tegen te komen.  Zo ben je niet samen, maar nooit echt alleen. Enige nadeel van samen eten is dat het eten om 19.00 is, en dat ik om 15.00 al razende honger heb. Misschien toch meer muslie repen inslaan als we weer in een grote stad zijn.

1. Ernst-Jan Visscher:
    Oooowww, geweldige foto’s!
    Wees gezegend, en echt wel fijn dat er meerderen hetzelfde pad bewandelen, dan krijg je savonds iets van: “Heej, die en die zie ik niet, is er wat gebeurd?” Dan heb je direct weer aanleiding tot een gesprek!

Be Blessed!
  2. Bertus en klarie lievers:
    17 september 2021
    O wat heerlijk dat jullie zo vroeg je bed uit kunnen komen en genieten.
  3. Tonny Lievers:
    17 september 2021
    Lekker rustig doen, dan kom je het verst.
  4. Alex lievers:
    Goedzo yvonne👍🙂🙂🦊
  5. Ceciel:
    17 september 2021
    Leuk Yvonne, wel erg vroeg opstaan hoor