Rustdag

23 september 2021 - Triacastela, Spanje

Eergisteren, vlak na het schrijven van mijn blog, werden we aan tafel geroepen. We deden eerst een kort voorstel rondje (die vrij lang duurde). De meeste mensen aan tafel hadden al vaker de camino gelopen en vonden het fijn om terug te zijn nu de hele situatie rondom Covid het toelaat. Dat verklaart wel waarom het druk is voor de tijd van het jaar.

Gezien de drukte was het niet gelukt om een Albergue te reserveren waar we wilden. Ook bij het plaatsje ervoor en het plaatsje erna was er geen slaapplaats voor ons. Hierom hebben we 23 km gelopen naar O Cebrero en zijn we vanaf daar met een taxi naar Triacastela gegaan.

De wandeling naar O Cebrero was prachtig, maar wel stijl omhoog. Ook was het erg bewolkt en stond er wat wind. Dit maakte dat we rode hoofden hadden van de inspanning, maar bij het stilstaan we snel koud werden. Dat betekent kort om je heen kijken en snel een foto maken voordat je verder loopt.

2x kwamen we bij onze tocht naar boven koeien tegen. De eerste keer terwijl ze naar beneden liepen en wij omhoog. Terwijl ik mezelf tegen de bosjes drukte kwamen de gehoorde beesten vlak langs ons heen, al schuddend met het hoofd en zwiepend met de staart. De tweede keer zaten we voor een hostel op veilige afstand. Achter de koeien aan kwamen ook 2 Amerikanen, dezelfde als waarmee we gisteren hadden gegeten. Ze kwamen gezellig een praatje maken en wat bleek, ze hadden 1 paar sokken bij zich. Van mij! Die was ik blijkbaar op het wasrek vergeten. Deze sokken hadden ze meegenomen in de hoop ons nog een keer tegen te komen. Zo zie je maar weer; Amerikanen zijn erg sociaal.

De rit in de taxi ging erg snel, letterlijk. Waar je met 80 de berg af mag denk ik dat wij 110 reden. En dat terwijl de chauffeur ook nog in zijn agenda ging kijken voor volgende afspraken of bezig was met de juiste muziek kiezen op zijn telefoon. Wel konden we genieten van prachtige uitzichten terwijl we naar beneden zoevden. Iets wat ik dan ook maar deed om niet zelf constant op de denkbeeldige rem te trappen.

In Triacastela hebben we een rustdag gehouden. Vandaag bestond uit slenteren rondom het dorp, fruit kopen, wasjes draaien, koken en vooral veel in de zon liggen. Fijn dat we goed van de zon hebben kunnen genieten, want vanaf morgen gaat het 7 dagen regenen. Om met mijn moeder te spreken: "De natuur is hier niet voor niets zo groen"

1. Gerdien:
    23 september 2021
    Wat een geweldig mooi landschap! Prachtige foto!
  2. Tonny Lievers:
    23 september 2021
    En rustdag na al die inspanning komt je toe. En zo te zien ook lekker kunnen rusten en zonnen.
    Niet aan de regen denken. 'Ik voel niets' zeiden we altijd tegen elkaar als het begin te druppelen. En daarna handelen naar bevinden...
    En half uur na de bui ben je weer opgedroogd.
    Veel plezier!!
  3. Gerdien:
    23 september 2021
    Mooi verhaal weer! Haha mooi van die sokken! ( wij werden door een Duitse ooit verrast met onze handdoek). Zo moeder zo dochter :) Hopelijk is het af en toe ook droog de komende 7 dagen! Sterkte en lekker weer lopen morgen! Liefs van mij
  4. Bertus en klarie lievers:
    23 september 2021
    Veel plezier😀in de regen.
    Sterkte !!!
  5. Jan Lievers:
    23 september 2021
    Je droogt vanzelf wel een keer op.
    Veel sterkte in de regen en houdt goede moed.En blijf genieten!!!
  6. Jan en Sary:
    24 september 2021
    Ben het helemaal eens met je moeder: schitterend landschap!
    Je beleeft veel onderweg en je verhalen zijn leuk om te lezen
  7. Henny Boender:
    24 september 2021
    Weer een gezellig verhaal om te lezen, leuk hoor!
    Hopelijk valt de regen nog wat mee!!
  8. Wessel:
    24 september 2021
    "The rain in Spain stays mainly in the plain" (My Fair Lady)

Weer een mythe doorgeprikt, vrees ik voor je.
  9. Ceciel:
    Weer leuk verhaal Yvonne. En na regen komt......🌝
  10. Dineke:
    24 september 2021
    Het meeste water valt ernaast 😉 En je hebt weer droge sokken!