We zijn begonnen!

21 februari 2016 - Sydney, Australië

Na een lange radio stilte is hier dan mijn blog!

De reis is goed verlopen. Aan de ene kant duurde het verschrikkelijk lang voordat ik eindelijk op de plek van bestemming was, aan de andere kant deed men er vroeger een paar maand over. Dus wat zeur ik nou ;).
Wat de reis een stuk dragelijker maakte waren alle mooie foto's en verhalen die ik van jullie heb mogen krijgen! Ik wil iedereen echt heel erg bedanken die iets heeft gemaakt!! Ik raak weer helemaal ontroert als ik weer door de map kijk. Jullie steun betekent echt veel voor me.

Hoe het verder met me gaat? De avond voor vertrek ben ik ziek geworden. Dit maakte het reizen een stuk minder comfortabel en ook vandaag had ik er nog last van. Jammer, want hierdoor kan ik nog niet volop meedoen met alle activiteiten. Ik hoop vooral dat ik morgen weer helemaal beter ben, want dan begint de introductie week met allemaal gave activiteiten :D.

Ik heb nog niet zo heel veel van de omgeving gezien, maar wat ik heb gezien is echt prachtig. Overal staan mooie grote bomen en kleurrijke winkeltjes. Maar volgende week ga ik een tour over de campus en in de stad doen, dus dan komen er meer foto's van de omgeving.

Verder woon ik dus in International House, een studentenhuis voor internationale studenten op de campus. Het is een heel oud gebouw met hele oude interieur, maar alles werkt. Alle studenten die hier wonen zijn echt heel aardig. Iedereen is echt heel geïnteresseerd in de nieuwe bewoners en wil je graag helpen met het uitzoeken van nieuwe dingen. Sommige komen hier voor een semester (zoals ik) terwijl anderen hier hun hele studie blijven wonen. De mensen die hier al lang wonen worden 'seniors' genoemd. Aan deze mensen kun je vragen hoe bepaalde dingen werken in Australië, waar de supermarkt is, etc. Zij helpen je.

Mijn adres is:

International House Ltd UNSW
2 High Street, Kensington
Sydney, NSW 2052
Australia

Bedankt voor het lezen!
En tot de volgende keer ;)

Groetjes! Yvonne

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerdien:
    21 februari 2016
    Lieve Yvonne, veel beterschap! Hopelijk stopt het overgeven en de buikgriep! En kan je meedoen met de introductie morgen.
    Liefs! Mama
  2. Rik Lievers:
    21 februari 2016
    Snel beter worden en geniet van wat je kunt mee maken.
    Ons Wit-Rusische gastmeisje gaat volgende week maandag weer terug naar huis. 24 uur in de bus, tot Polen gaat dat via vlakke wegen, daarna hobbel de bobbel. De griep is hier nog niet langs geweest en we hopen dat het haar ook niet gaat aandoen.
    Tot je volgende bericht!
  3. Jan Lievers:
    Spoedige beterschap gewenst.
  4. Jaap van Tilburg:
    21 februari 2016
    Leuk je eerste bericht te lezen.
    Grappig idee dat het hier nu avond is terwijl jij al aan de nieuwe dag (22-2) begonnen bent.
    We zijn benieuwd naar de nieuwe foto's enne FC Twente heeft weer gewonnen (van Cambuur)
  5. Charlotte:
    21 februari 2016
    Hoop dat je morgen meer kan genieten!
    Leuk om alles via deze blog mee te mogen maken!
  6. Belinda Dijksma:
    21 februari 2016
    Hey Yvonne, beterschap en een geweldige tijd toegewenst. Leuk om je te volgen via je blog veel schrijfplezierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
  7. Ernst-Jan Visscher:
    25 februari 2016
    Goed om te lezen dat je de buikgriep mee hebt genomen, daarheen. Laat je het ook lekker in Down Under?
    Veel plezier met je buitenlandse semester aldaar; wen maar aan de warmte want volgens mij word het daar nauwelijks koeler, en ik hou je blog met veel belangstelling in de gaten, hoor!