Melbourne!!

28 maart 2016 - Melbourne, Australië

Hier een update vanuit Melbourne!

Het is de mid-semester break en daarom zijn we een week vrij! Of nou ja, we hebben geen college. Jullie vragen je vast af wie 'we' is. In dit geval gaat het over Adam, Priyanshi, Shalya, Sachin en ik. Dit zijn allemaal buitenlandse studenten waarmee ik nu in Melbourne zit. Hier komen was echter nog een hele uitdaging.....

Het orginiseren van een groep en het boeken van tickets, accommodatie etc was een oefening in geduld, maar de echte uitdaging begon pas op de dag dat we vertrokken.
We hadden afgesproken om om 5 uur te verzamelen. Priyanshi en ik stonden keurig met onze gepakte spullen voor de deur. Adam was thuis, moest alles nog pakken, en nog douchen. En bovenal, Sashin was nog in de stad. Even voor de duidelijkheid, de stad is 30 minuten met de bus!
Na een uur (!) was Sahin thuis, bleek dat hij nog niets had gepakt. Na 30 min vol smoesjes waren Prianshi en ik het zat en zijn wij naar zijn huis gegaan om hem lichtjes aan te sporen. Nu is er even wat context nodig. We vlogen heel goedkoop en mochten allemaal 7 kg handbagage meenemen. Omdat mensen vonden dat we hier nooit genoeg aan zouden hebben besloten we met 4 mensen 1 extra koffer van 20 kilo te delen. Sahin zou voor deze koffer zorgen. Terug naar het verhaal. Toen Priyanshi en ik binnen kwamen bleek dat Sahin al zijn spullen in een kleine koffer had gepakt en geen handbagage had wat dat was "onhandig". Die kleine koffer zou onze gezamenlijke koffer worden, maar hij dat al half vol! Ondertussen was Adam ook eindelijk klaar met pakken, maar hij had niet al zijn spullen mee genomen naar Sahin. Terwijl ik een grotere koffer ophaalde en Adam de rest van zijn spullen pakte was Priyanshi bezig om Sahin aan te sporen handbagage mee te nemen. 5 min voor onze laast mogelijke bus naar het vliegveld wegging begonnen we met naar de bushalte lopen. En wat denk je? We zagen de bus voor onze neuzen wegrijden........

Gelukkig bestaat er in Australië Uber (ja in Sydney mag dat wel). En met de auto is aanzienlijk sneller dan met de bus. Hierdoor hebben we onze vlucht gehaald! (Na stress van 5 tot 9)

De mentaliteit van laat komen en niet kunnen plannen ging echter ook mee. De jongens hebben in Melbourne niets anders gedaan dan uitgaan, drinken, wiet roken, pillen slikken en uitslapen. Voor alle afspraken kwamen ze minstens 10 min te laat, als ze überhaupt kwamen.
gelukkig ben ik zelfstandig genoeg om zelf dingen te regelen. Ik heb lekker mijn eigen ding gegaan en de toerist uitgehangen. Foto's staan erop! Ik weet niet wat de kwaliteit van de beschrijvingen enzo zal zijn. Ik heb mijn laptop niet mee en doe dit alles vanaf mijn mobiel. (Mochten er rare spellingsfouten of woorden in staan, ik geef autoccorrect de schuld).
Al met al was het een leuke tijd in Melbourne en heb ik toch nog best veel kunnen zien. Morgen vertrekken we naar the great ocean road. We hebben met 5 mensen een auto gehuurd en gaan 3 dagen langs de oceaan rijden!
Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan met deze groep. Het wordt vast gezellig ;)

Ps. De oplettende lezer heeft zich vast afgevraagd waar Shayla in dit hele verhaal was. Shayla gaat alleen mee met de great ocean road. Ze heeft haar eigen vliegtickets en accommodaties, dus die had vast een minder gestreste reis dan wij ;)

Tot de volgende blog!
Yvonne
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ceciel:
    29 maart 2016
    Wat een toestand, zo met mensen waar je niet zo van op aan kunt! Maar goed dat je je daar niet door hebt af laten remmen, en gewoon de dingen hebt gedaan die je wilde doen. Blijf vooral je eigen weg volgen, want je semester is voorbij voor je er erg in hebt. Veel plezier nog met je andere uitstapjes !
    Groeten Karel en Ceciel
  2. Tonny Lievers:
    29 maart 2016
    Reizen met familie is soms al stressen omdat mensen het lastig vinden op tijd te vertrekken. Maar dit zal ze leren! Het kan echt veel erger.
    Komt deze jonge man misschien uit een land waar vertrektijden niet zo strikt zijn? Je vraagt je af hoe hij ooit in Australië recht gekomen is. Misschien bij toeval?
    Geniet van de natuur en van al de prachtige dingen die je gaat zitten. En bedenk: dit is en schitterend verhaal om in de vriendenkring te vertellen. Hier smult iedereen van! Vlak omdat het allemaal net goed is gegaan☺
  3. Véroni:
    30 maart 2016
    Pffff wat een reis, heel veel plezier op je trip down under.
  4. Gerdien:
    31 maart 2016
    Mooi verwoord hoe spanning en stress toenemen...hoe moeilijk of onmogelijk soms samenwerken is. Wat studeert die jongeman eigenlijk? Ben benieuwd naar je verhalen over het links rijden en of iedereen op tijd in de auto zit..;) veel plezier in het land met de prachtige kleuren!
  5. Jan en Sary:
    3 april 2016
    Veel dank voor je mooie verhalen.
    zie al uit naar de volgende.